Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Ruska pravoslavna crkva: Patrijarh Vartolomej je priznao raskolnike i time i sam postao raskolnik

Komentari (38) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 20 oktobar 2018 21:07
penzioner Cviko
Tako je. Sa kim si takav si.
Preporuke:
43
28
2 subota, 20 oktobar 2018 21:11
???????
A šta su oni koji ne priznaju odluke carigradskog patrijarha???
Preporuke:
28
65
3 subota, 20 oktobar 2018 21:27
Daće patrijarh i Crnogorcima i Makedoncima
Sledeće na redu su crkve u Crnoj Gori i Makedoniji.
Samo treba da odu da zamole patrijarha u Carigradu. Daje on svima "i šakom i laktom".
Danas čitam u Politici iz Beograda Milo Đukanović se žestoko obrušio izjavama protiv SPC i RPS, nešto se izgleda sprema.
Preporuke:
49
20
4 subota, 20 oktobar 2018 21:30
Izgleda i Milova Crkva će kod patrijarha u Carigrad
http://www.politika.rs/scc/clanak/413727/Dukanovic-Izdajnik-interesa-SPC-taj-sam
Preporuke:
35
17
5 subota, 20 oktobar 2018 21:39
Turas
Lepo je rečeno . Novac je ubio više duša nego mač ljudi .
Preporuke:
49
16
6 subota, 20 oktobar 2018 22:12
Ana
Sveta Gora otkazala poslušnost Vartolomeju istanbulskom?
http://borbazaveru.info/content/view/11085/1/
subota, 20 oktobar 2018
Na Svetoj Gori u utorak je održano zasedanje Svetog Kinota, tela kome pripada najviša vlast na Atonu. U njega su delegirani predstavnici svih svetogorskih manastira. Inače, saopštenje Kinota nije zvanično objavljeno, napominje TG – kanal „Metodička“ („TG kanal“ - Telegram-kanal – nap „Borba za veru“).

U saopštenju se, između ostalog, kaže da „Aton nije administrativno podređen konstantinopoljskom patrijarhu, niti je on upravljajući arhijerej Svetogorske autonomije, već samo njen duhovni otac“.
Naglašeno je, takođe, da je Aton „samoupravni deo Grčke, kojim upravlja dvadeset atonskih manastira.“ „Iz tog razloga, pravoslavni hramovi i manastiri Atona su Atonski, a ne Konstantinopoljske patrijaršije...“, - kaže se još u saopštenju Sveštenog Kinota.

Ovo znači da je zvanična Sveta Gora istupila protiv konstantinopoljskog patrijarha Vartolomeja.
Preporuke:
52
19
7 subota, 20 oktobar 2018 22:12
Slavko
OVI UKRAJINCI SU ISTI KAO USTASE I UVIJEK SU PODRZAVALI JEDNI DRUGE OVAJ JE VARTOLOMEJ SRAMOTA I BRUKA MOJ JE IZBOR JASAN PA MI KRAJISNICI SMO U PRVOM SVJETKOM RATU OD STRANE AUSTRIJE SLATI PROTIV RUSIJE I SVI SMO DEZERTIRALI I PRIDRUZILI SE RUSIMA ISTO KAO I BRACI SRBIJANCIMA.
Preporuke:
48
25
8 subota, 20 oktobar 2018 22:28
Ukrajinac
Dalo bi se pricati da li je Vartolomej najbolje obrazlozio svoju odluku, medjutim u pravoslavlju on ima tu vlast, nezavisno od nezadovoljstva Ruske Pravoslavne Crkve.

Ali hajde da se bar ovde ne lazemo. Ova odluka ruske crkve je cista manipulacija iza koje stoji Putinov rezim, koji se pokusava prikazati kao neki pravoslavni vodja, iako pri tome ugnjetava druge pravoslavce u Ukrajini.

Skoro 50 milona Ukrajinaca IMA pravo na svoju pravoslavnu crkvu, kao sto i Srbi imaju pravo na svoju crkvu na svom jeziku i u duhu svoje tradicije. Ili bi mozda Srbi prihvatiti da budu deo rumunske pravoslavne crkve, samo zato sto je veca?

Srbi, koji su stotinama godina ziveli pod tudjinskim okupatorima bi bar trebali to razumeti.

A onima koji u Putinu vide spas, znajte da sloboda NE znaci zameniti jednog gospodara drugim! Bar mi u Ukrajini smo to nazalost iskusili.
Preporuke:
110
71
9 subota, 20 oktobar 2018 22:43
rusko pravoslavlje i imperijalizam
Čini se da je nekima u Rusiji mnogo važnije Carstvo zemaljsko nego carstvo nebesko... Raskolnici su oni koji ne priznaju odluke carigradskog patrijarha!
Preporuke:
68
109
10 subota, 20 oktobar 2018 23:00
@Ukrajinac
Vi u Ukrajini zvanoj Dorcol.Ti si Ukrajinac koliko i Jelena Milic.
Preporuke:
92
65
11 subota, 20 oktobar 2018 23:14
Toliko
o savezu pravoslavnih zemalja.Kao sto nakucah jedared, Zapad se globalizovao kroz najvecu mogucu opoziciju kapitalizam-socijalizam (u tom smislu SSSR jeste samo drugost Zapada, njegova unutrasnja mogucnost ostvarena van njega).I jedna i druga ideologija podrazumevaju ukidanje identiteta u identitetu razlike i identiteta, kapitalizam u gradjanstvu, kao jednakosti, ali ne jednakosti zbog pripadanja necemu (naciji, veri, klasi), vec jednakosti kao pojedinca, razlicitog od svih drugih, kao gradjanina i socijalizam u komunizmu, kao drustvu slobodnih pojedinaca koji nisu podredjeni pravu i drzavi zasnovanim na vlasnistvu, privatnom ili drzavnom (u zabludi su oni koji isticu da kapitalizam forsira individualizam, a socijalizam zajednicu).Svi ostali oblici identiteta verski, nacionalni, kulturni i iz njih izrasle politike, panslavizma, islamizma, panpravoslavlja, evro-azijstva, ostaju inferiorne i reakcionarne u odnosu na zapadnu opoziciju kapitalizam-socijalizam.U socijalistickoj...
Preporuke:
5
18
12 subota, 20 oktobar 2018 23:14
Ana
http://fakti.org/srpski-duh/vartolomej-na-svom-ukrajinskom-putu-moze-prigrliti-i-raskolnike-iz-crne-gore-i-makedonije
Preporuke:
23
14
13 subota, 20 oktobar 2018 23:22
Ana
Glava Pravoslavne Crkve uvek je bio,jeste i biće jedino Hristos.Carigradski patrijarh je samo prvi (samo po časti) episkop među jednakima!On pokušava, uz pomoć svojih apologeta, da samog sebe proglasi i postavi za "istočnog papu".
Na Ukrajini postoji samo jedna kanonska pravoslavna Crkva na čelu sa mitropolitom Onufrijem.
Preporuke:
44
17
14 subota, 20 oktobar 2018 23:22
Dr Akakije
@???
@Ruski imperijalist

Koliko me sjecanje sluzi (sadio sam tad kupus s nekim
kumama), ovako je i SerBska crkva dobila samostalnost!
Na silu,po odluci Blagovjernago Carja Dusana, postadosmo Patrijarsija.Za uzvrat dobismo i Blagoslovenu Anatemu od Svjatjesego Sudije Vaseljene,
Patrijarha carigradskog.
A glasila je:
Samo se delite Srbi, doveka se delili.Amin.

A onda smo i mi NJig takodje predali Vragu.Amin.
Ko nebeski narod nebeskom narodu!

A onda, kako kaze Nosilac "Luce":
Sedmoglava izide azdaja
i satrije srpstvo svekoliko
Klevetnike grdne i klevetu!

Tako smo uzivali nekih 500 godina!

I dzaba:Martin u Rim, Martin iz Rima!
Samo s malo vecim usima!

Sta ima Sveprisutni Tvorac sa autokefalijama?
Preporuke:
20
21
15 subota, 20 oktobar 2018 23:24
Kratko, jasno, precizno.
Patrijarh, a - velemajstor!
Preporuke:
7
29
16 subota, 20 oktobar 2018 23:25
Toliko
...Jugoslaviji, najpre je kroz stvaranje makedonske, muslimanske i crnogorske nacije, afirmisan neidentitet, a onda se verovalo da ce se taj neidentitet negirati kroz samoupravljanje i individuu samoupravljaca.Medjutim, rascep izmedju partije, kao politicke vlasti i samoupravljaca, kao ekonomske vlasti (nepotpune, jer su pored drustvenih, postojala i drzavna preduzeca, a na kraju i privatna)onemogucio je ukidanje nacionalnih neidentiteta, kao sto se to dogodilo na Zapadu kroz gradjanstvo i vladavinu prava, sto je dovelo do nacionalisticke reakcije, ka pretvaranja neidentiteta u sukobljenost.U danasnjoj Srbiji, nepostojanje pravne drzave, proizvodi rascep izmedju nacionalnih snaga i gradjanista.Pokusaj da se ovaj rascep ukine u identitetskoj prici o kosovskom zavetu i pravoslavlju, samo pokazuje njegovo postojanje, jer se identitet danas konstituise u politickoj-pravnoj sferi, u kojoj se identite kao ono sto se u vremenu prenosi generacijama, ocuvava i prevazilazi kroz politicku ...
Preporuke:
8
11
17 subota, 20 oktobar 2018 23:26
Srbin100%
@ @Ukrajinac

Covek je lepo obrazlozio sta je imao. Umesto glupih optuzbi, imas li ti neki protivargument.A posebno, imas li ime ili si samo neciji bot? I pusti nas tih informerovskih fora o Jeleni Milic. Ovde se prica o pravoslavlju.
Preporuke:
43
57
18 subota, 20 oktobar 2018 23:33
Toliko
...slobodu pojedinca kao pojedinca i pravnu jednakost svih kao pojedinaca.Drugacije receno, ako za odbranu KiM nije dovoljan ustav i medjunarodno pravo, onda ga sigurno nece spasti "kosovski zavet".Nemoc da se bude slobodan je nenadoknadiva, a ogleda se u nasoj zavisnosti od institucija kroz ocekivanja da SANU ili SPC, dakle intelektualna elita ili versko vodjstvo, spram kojih je polozaj pojedinca kao slobodnog gradjanina podredjen grupi "najumnijih" ili verskom identitetu, se suprotstavi drzavi koja bi trebala da budemo mi sami, upravo kao slobodni gradjani, kao pojedinci.Mi protiv nas.
Preporuke:
4
10
19 subota, 20 oktobar 2018 23:53
Volim samo Rusiju
Moja ljubav se ne može iskoreniti! Čak i ako Amerikanci i dalje potkupljuju i truju! Ti narodi još nisu prošli srpsko iskustvo sa zapadom i oni ne znaju šta ih čeka.Lako ih je navesti na rusofobiju.Može i Sveti Petar da siđe sa nebesa da me ubeđuje da ne volim Rusiju, ja bih opet voleo Rusiju!!!
Preporuke:
53
27
20 nedelja, 21 oktobar 2018 00:00
Stana
Izgleda da ovde noćas glasaju samo ustaše - beogradske, ukrajinske, montenegrinske, hrvatske, i dr. Zajednička im je mržnja prema srpstvu i Pravoslavlju, to je pogonsko gorivo i glavni smisao njihovih jadnih života.
Preporuke:
72
37
21 nedelja, 21 oktobar 2018 01:06
Lester
Ajmo ovako, da rezimiramo situaciju.
Svi se možemo složiti da kanonsko pravo ne poznajemo dovoljno. Šta kažu oni koji ga nesumnjivo poznaju:

U sporu sa Vaseljenskom patrijaršijom, rusku poziciju(to jest poziciju Ukrajinske pravoslavne crkve na čelu sa mitropolitem Onufrijem) su podržale sledeće pravoslavne crkve;

Antiohijska, Aleksandrijska, Jerusalimska, Bugarska, Rumunska, Srpska, Poljska(čiji se Sinod divno sumirao situaciju: "U dogmatsko-kanonskim pitanjima ne sme biti politike"), Gruzijska; Crkva čeških zemalja i Slovačke, Kiparska i Albanska pravoslavna crkva(ne direktno).
Nazovite me naivnim, ali ne vidim kako ova grupa crkava iz ovih zemalja želi da obnovi Rusku imperiju preko ukrajinske grbače.

S druge strane, ovo
Skoro 50 milona Ukrajinaca IMA pravo na svoju pravoslavnu crkvu
je etnofiletizam(pitajte gugla šta je to), što je Vaseljenska patrijaršija proglasila za jeres. A Vaseljenska Patrijaršija ima tu vlast, zar ne?
Preporuke:
14
4
22 nedelja, 21 oktobar 2018 02:24
Causa Spectandum
@ Ana

Draga Ana, to bi logicno bilo, ali!? Sveta Gora je Metoh Presvete Bogomatere. Videcemo. Bogu zablagodarimo sto nas je udostio biti svedoci vazdizanja Treceg Rima. Gospoda iz Carigrada to ne mogu sprecitim niti odgoditi,
Neka je slava Bogu na visini, a mir medju ljudima.
Preporuke:
8
2
23 nedelja, 21 oktobar 2018 02:33
Saffron
Neka Rusi I G.Vartolomej odluce kako hoce I znaju.Srbi neka vode brigu da ne dopuste da im veliki broj sirotinje budy deca.
Preporuke:
9
6
24 nedelja, 21 oktobar 2018 07:46
@volim samo rusiju
Ne, jadan, nisu Srbi prosli iskustvo drugih zemalja sa rusima, zato sad nijedna drzava nekadasnjeg istocnog bloka nece sa rusima ni za zivu glavu.
Preporuke:
6
20
25 nedelja, 21 oktobar 2018 07:58
Boki
Od 40 miliona građana ostatka današnje ukrajine tri četiri miliona su prosto Rusi, još desetak miliona bi da u svakom smislu budi dio takozvanog Ruskog svijeta u svakom smislu, a još nekih petnaest miliona bi da UPC i dalje ima patrijarha u Moskvi. Nekih 4 pet miliona su katolici i unijati, nacisti, esesovci, oni su izmislili Ukrajinsku naciju za račun Vatikana i oni će sada silom utjerivati parohije u raskolničku UPC. Njih se boji Rusija, zbog krvoprolića koji bi ukrajinski nacisti kao gerilci i kao teroristi organizovali, zbog njih Rusija nije okupirala čitavu Ukrajinu. Žao joj je prolivene bratske krvi. Drugi razlog je pad standarda u ukrajini na pola od početnog iz 2013, teško siromaštvo. Uz Rusiju bi taj pad bio manji, ali obični Ukrajinvi to ne bi shvatali. Uglavnom to je ruska ideja, da će ovako bolje shvatiti da im je zapad donio propast. Rusi su se malo tu preračunali, ukrajinski Unijati i Katolici će uspjeti mnogo toga sa monopolom državne sile udruženim sa nacističkim orgajizaciaa
Preporuke:
14
3
26 nedelja, 21 oktobar 2018 08:35
Srba Karanovic
Bezbozni i nekanonski botovi rade i po ovom pitanju.
Preporuke:
16
4
27 nedelja, 21 oktobar 2018 08:41
Ah
"ukrajinac", "100% srbin", itd a sve samo SNS bot do bota.
Da se čovek zapita da ne spremaju neku Acinu raskolničku crkvu, kako se ponašaju kao najcrnja sekta ni to ne bi bilo čudo. Zasad su samo kivni na Pravoslavnu crkvu i rusku i srpsku što im ometa planove o razgraničenju tj velikoj Albaniji.
Preporuke:
13
14
28 nedelja, 21 oktobar 2018 09:48
penzioner Cviko
@ Izgleda i Milova Crkva će kod patrijarha u Carigrad
Niste daleko od istine. Pre nešto manje od desetak godina crnogorski zvaničnik je bio u poseti Vartolomeju. Ako uspem da nabavim snimak na kojem se vidi kako dotični ulazi u Patrijaršiju kod Vartolomeja ili nekog njegove veličine, dostaviću je redakciji.
Preporuke:
5
4
29 nedelja, 21 oktobar 2018 10:33
Ledy Gaga
ZA SVE OVO KRIVIM PUGINA.

Do sada je 1217 puta mogao da lepo ušeta u Ukrajinu, i jednostavno je priključi ostatku Rusije.

Ali on je nekako.....usporen, nezainteresovan, kanda ima neki dil sa Carigradom i ukrajinskim tajkunima.....

JAO, KAKO MENE SVE OVO PODSEĆA NA SRBIJU, EVO, ŽIVA NISAM......
Preporuke:
7
7
30 nedelja, 21 oktobar 2018 11:04
Dragan
Ne treba mešati veru u Boga sa verom u Crkvu...to odavno nije isto! Kako kod nas pravoslavnih tako i kod katolika, protestanata, sunita i šiita.
Preporuke:
8
2
31 nedelja, 21 oktobar 2018 11:46
LEDY GAGA
PUGINA = PUTINA......
Preporuke:
5
2
32 nedelja, 21 oktobar 2018 11:53
@Volim samo Rusiju
Istočni pronacisti su zaslužili mnogo gore od Rusije. Ukropi kažu golodomor a oni žive Ruse spaljuju??! Nije istorija počela od Staljina..
Preporuke:
7
3
33 nedelja, 21 oktobar 2018 12:40
Ana
Srećan praznik!
Na grčkoj internet stranici "Romfea"možete pogledati šta pojedini grčki mitropoliti smatraju i govore povodom drskog papističkog postupka Carigradskog patrijarha.
Na primer mitropolit Serafim Pirejski koji je teolig i pravnik:
http://www.romfea.gr/katigories/10-apopseis/24454-o-mitropolitis-peiraios-gia-to-oukraniko-zitima
Ili mitropolit Serafim Kitirski:
http://www.romfea.gr/katigories/10-apopseis/24136-kalabruton-se-oikoumeniko-panagiotate-den-einai-ora-gia-peraitero-sxismata-kai-diaireseis
Carigradski patrijarh nema prava niti vlast u Pravoslavnoj Crkvi više od bilo kog drugog episkopa.
Preporuke:
16
1
34 nedelja, 21 oktobar 2018 14:15
@@volim samo rusiju
verovatno ste mislili na iskustvo sa Sovejtima...
Preporuke:
2
1
35 nedelja, 21 oktobar 2018 14:46
precanin
...Vartolomej nije raskolnik,jer u pitanju je borba za prevlast,a sa druge strane Vartolomej je ekumenista i jeretik isto kao i Kiril...mnogo prasine...
Preporuke:
2
5
36 nedelja, 21 oktobar 2018 15:52
Hing
Dosta sam iznenađen tonom mitropolita ilariona i njegovom izravnošću koja pokaziva izvjesnu neurozu. Do sada je uvijek istupao kao pravi intelektualac koji je znao pronaći prave riječi i poslati snažnu poruku. Ovdje kao da upire u kola raskola time što nastoji prisiliti druge pomjesne crkve da se opredijele u ovom sukobu za RPC a protiv Carigrada proglašavajući carigradskog patrijarha za raskolnika. Pitanje autokefalnosti ne dobiva se prostom većinom glasova crkava nego ima svoju proceduru koju carigradska patrijaršija sigurno poznaje. Ovdje ona štiti pravoslavlje jer uvodi u kanonski poredak milijune Ukrajinaca koji jednostavno ne žele biti dio RPC. Za uvođenje u kanonski poredak je najvažnije da se poštiva nauk crkve i hijerarhija,a administrativna nadležnost je sekundarna. RPC se osjeća snažnom da djeluje samostalno ali u pitanjima vjere treba misliti na nebesko a ne zemaljsko. Za druge crkve je najbolje ne sudjelovati u ovim svađama a vrijeme će brzo pokazati ko je u pravu.
Preporuke:
3
6
37 nedelja, 21 oktobar 2018 16:03
Djuradj
Carigrad je vekovima bio nas smrtni neprijatelj (mislim na onaj Romejski, o Turskom nema potrebe pricati). Ljubav Srba prema Carigradu mi je neobjasnjiva. Ljubav prema samoj Vizantiji koja nas je napadala desetinama puta je takodje uveliko prisutna. Mnogo ima onih izmestenih iz realnosti. Odrasli na bajkama, a o istoriji pojma nemaju. Mi smo nasu autokefalnost uzeli ognjem i macem. Nismo molbama. Sila vodi svet, a ne pravo. Na silu se i Hriscanstvo prosirilo. Pogledajte kako su brutalno izbrisane prehriscanske religije. Pravedan je onaj ko je mocan. Sto se danasnjeg spora u Ukrajni tice, po istom principu ce se odrediti buducnost. Ukoliko Ukrajinci ocuvaju na duzi period "nezavisnost" (zavisnost od Zapada, nezavisnost od Rusije), imace svoju crkvu. Ukoliko Rusija povrati te prostore, to ce biti deo Rusije. Patrijarh Vartolomej tu nista ne odlucuje. On samo unosi smutnju u celu situaciju po americkom nalogu. Odlucice snaga i zelja sukobljenih strana na terenu.
Preporuke:
9
3
38 nedelja, 21 oktobar 2018 20:37
Zvonimir Bgd

@volim samo rusiju
Ne, jadan, nisu Srbi prosli iskustvo drugih zemalja sa rusima, zato sad nijedna drzava nekadasnjeg istocnog bloka nece sa rusima ni za zivu glavu.

Pa ništa, neka sada malo dožive iskustvo sa Globalistima. Nego, obrnuto ne reče kakvo je iskustvo Rusa sa tim "drugim zemljama", npr. sa Francuzima, Nemcima itd.

Djuradj

A kakav je to "pojam" o istoriji ako se ne razume značaj Vizantije i vizantijske kulture i nasleđa za Srbiju?! Nije Vizantija nas samo napadala. Bila je i uzor. Najpre, Vizantija postoji pre dolaska Srba na Balkan. Srbi su se i naselili na Balkanu po "odobrenju" Iraklija, cara Vizantije. Zatim je nastupila borba za premoć između Vizantije i Bugara. Tu su Srbi dosta stradali, ali su i menjali stranu u skladu sa svojim interesima. Kada su i Srbi ojačali, tada su mogli da zauzmu vizantijske teritorije. Dinastija Nemanjića u mnogo čemu sledi vizantijske insignije, vladalačku ideologiju, kulturu i, naravno, veru.

Rusi su ovde u pravu.
Preporuke:
2
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner